דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרקטים כל מה שרצית לדעת 

מאת    [ 15/06/2010 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 3241 פעמים ]

בשנים האחרונות שוק הפרקט עשה חיל. בעבר היה ניתן להשיג בקושי, סוגי פרקטים מאוד ספציפיים ובצבעים קבועים והמחירים היקרים גרמו לכך שזה היה רק מוצר מותרות לעשירים בלבד. היום היצע הוא אין סופי. ניתן למצוא סוגי פרקטים רבים מסוגים פשוטים כגון פרקט למינציה, שעשוי מ-HDF עליו הודפס תמונות של סוגי עץ שונים, והוא גם הזול ביותר ועד פרקט מעץ מלא שהוא היקר ביותר. בין לבין תוכלו למצוא פרקטים ברמות איכות שונות.

בין אם תבחרו את פרקט הלמינציה ובין אם תבחרו בפרקט מעץ מלא המגוון הוא רחב, והפרקטים מגיעים בשלל צבעים וצורות ובעצם מתאימים לכל חלל שתבחרו.
אם זה יהיה פרקט בהיר בגווני שמנת שיכול להתאים לחדר ילדה שבו הריהוט בדרך כלל הוא לבן או בגווני ורוד עדין. או אם זה יהיה פרקט כהה שיכול התאים למשרד גברי.
בנוסף לקטגוריות בצבעים הפרקטים מתחלקים לקבוצות גם ע"פ רמת שחיקה. סוג הפרקט המתאים ביותר לעיצוב הבית הוא פרקט ברמת שחיקה של ac-4 , זו רמת השחיקה הנמכרת ביותר והיא מבטיחה פרקט חזק ועמיד לאורך שנים. מעל סוג זה יש פרקט ברמת שחיקה של ac-5  והוא מתאים יותר למקומות שבה רמת השחיקה היא גדולה יותר כגון מקומות ציבוריים, אולמות אירועים וכ"ד.
בקניית פרקט לבית יש להגדיר מטרות ברורות, האם אנו מעוניינים בפרקט שיהיה עמיד לאורך שנים רבות או פרקט שיהיה עמיד רק למספר שנים מצומצם. זה בעצם תלוי בשאלה כמה זמן אתם מתכוונים לגור בבית, אם בעוד כארבע שנים הבית כבר יהיה צפוף למשפחתכם המתרחבת אז אין טעם להשקיע אלפי שקלים בפרקט באיכות הגבוהה ביותר, לעומת זאת אם ביתכם העכשווי ילווה אתכם לזמן ממושך ולאורך שנים אז כדאי גם לוודא שהפרקט יחזיק מעמד בהתאם. אם כך מומלץ לרכוש פרקט בעובי של 8 מ"מ וברמת שחיקה של ac-4. רצוי גם לא להתפשר על פרקטים מסין אלא לדרוש פרקטים מאירופה שידועים באיכותם הגבוהה.
חשוב גם לרכוש את הפרקט ממקום אמין המתמחה בריצוף פרקט וכך תוכלו להיות בטוחים שתקבלו בדיוק את הפרקט שקניתם בזמן שסוכם עם שירות מקצועי שיוכל גם ללוות אתכם במקרה של תקלה.
את התקנת הפרקט ניתן לבצע באופן עצמאי, בחנות שמתמחה ישמחו גם להדריך אתכם כיצד לעשות זאת. ואם אינכם אנשי "עשו זאת בעצמכם" קיימת אפשרות לקבל התקנה מקצועית של מתקין מתחמה, אך כמובן שירות זה כרוך בתשלום נוסף של התקנה.
פרקט מוסיף המון חום, יופי ויוקרה לבית. הוא משדרג את הבית בצורה משמעותית ומעטים האנשים שאינם מתרשמים מדירה שמרוצפת בפרקט. הפרקט לא רק מוסיף חום מבחינה עיצובית אלא גם מבחינה מעשית, ובימי חורף קרים הפרקט, בניגוד לריצוף, אינו קר ונעים להתהלך עליו אפילו ללא נעלי בית.
ניתן להשים פרקט כמעט בכל חלקי הבית למעט האמבטיה. חסרונו של פרקט הלמינציה הוא שהוא סופג מים ובמידה ונשפך משהו נוזלי על הפרקט ולא ניגבתם מיידית הוא מתנפח, ולכן באמבטיות או מטבחים פרקט למינציה אינו מומלץ. במידה ותרצו לרצף בפרקטים באוזרים אלו של הבית מומלץ לקחת פרקט מעץ מלא וכך אין חשש מנזילת מים שתגרום לנזק חמור לפרקט.

מאמר זה מוגש מטעם S.M Design המתמחה בקידום אתרים בניית אתרים וכתיבת תוכן לאתרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב